Priser og betaling

Alle priser på Vilhelmine’s danske webshop er inklusiv 25% moms og i danske kroner, hvor ikke andet er nævnt.

Vilhelmine opkræver ikke betalingskortgebyrer.

Priserne på den danske webshop er gældende indenfor Danmarks grænser – eksklusiv Færøerne og Grønland.

Hos Vilhelmine kan du betale med følgende betalingskort:

Visa / Visa Dankort
Master card
Eurocard

Beløbet trækkes først når din ordre afsendes fra Vilhelmine og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Betalingen foregår gennem E-Pays betalings-gateway.

Du har også mulighed for at betale via bankoverførsel til Vilhelmines bankkonto:

Danske Bank
Reg.nr.: 9762
Kontonr.: 0010574803
IBAN: DK7730000010574803
S.W.I.F.T: DABADKKK

HUSK at påføre dit ordrenummer når du overfører pengene til Vilhelmine. Vælger du at betale for din ordre via bankoverførsel, vil vi bede dig sende en mail om, at det er sket. Vi afsender ordren, straks beløbet kan ses registreret på Vilhelmines konto, og senest næste hverdag. Ved helligdage og ferieperioder, vil levering ske straks herefter.

Bemærk! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Bestiller du fra et andet EU-land, betales dansk moms og ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed. Bestiller du fra et ikke EU-land, betaler du ikke dansk moms, men varerne kan blive pålagt told og moms i dit hjemland.

De data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Vilhelmine eller andre har mulighed for at læse dataene.

Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko, i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en Internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

Bestilling

Når du har gennemført en bestilling på webshoppen, modtager du hurtigst muligt en ordrebekræftelse på den mailadresse du har oplyst. 

Fragt og levering i Danmark

Der er fri fragt på alle ordrer indenfor Danmarks grænser (eksklusiv Færøerne og Grønland).

Ønskes en ordre sendt til Færøerne eller Grønland, kontakt venligst Vilhelmine, inden bestilling, på telefon +45 22530965 eller på mailadressen bodil@vilhelminedesign.dk

Ordrer, sendt som brev, sendes med PostNord.

Ordrer, sendt som pakke, sendes med PostNord eller GLS, afhængig af pakkens størrelse og vægt.

Fragt og levering i Europa – udenfor Danmarks grænser

Fri fragt ved ordrer over 999,00 danske kroner.

Fragt ved ordrer under 999,00 danske kroner vil være 99,00 danske kroner.

Fragt og levering udenfor Europa

Fri fragt ved ordrer over 999,00 danske kroner.

Fragt ved ordrer under 999,00 danske kroner vil være 199,00 danske kroner.

Leveringstid
Leveringstiden vil normalt være mellem 2 og 5 hverdage afhængig af om ordren sendes som normalt brev eller pakke. Vilhelmine bestræber altid at sende ordren samme dag, som den er modtaget og senest næste hverdag. I ferieperioder vil du kunne se leveringstiden på bestillingssiden, inden du har gennemført betaling.

OBS!
Ved bestilling af billedet Freeze, vil leveringstiden være mellem 7 og 14 hverdage.

Fortrydelsesret 

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Vilhelmine.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på telefon 22-530965 eller på reklamation@vilhelminedesign.dk, eller ved at benytte standardfortrydelseformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give Vilhelmine tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord teste varen på samme måde, som hvis du testede den i fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er testet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelses af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til Vilhelmine, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer Vilhelmine alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, som overstiger prisen for den leveringsform Vilhelmine tilbyder). Refunderingen sker uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vilhelmine gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder dit køb hos Vilhelmine, skal varen returneres til:

Vilhelmine, Rustrupvej 38, 8600 Silkeborg, Danmark.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere returvaren/varerne personligt på ovenstående adresse.

Vilhelmine modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Hos Vilhelmine har du altid 24 måneders reklamationsret i henhold til dansk købelov, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Skader på produkter som skyldes betjeningsfejl, monteringsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Vilhelmine inden for rimelig tid. Har du reklameret indenfor 24 måneder, vil der altid være reklameret rettidigt. Varen kan efter reklamation returneres for reparation, ombytning eller efter aftale om eventuel kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Vilhelmine returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Reklamation[@]vilhelminedesign.dk

Varen sendes til:

Vilhelmine, Rustrupvej 38, 8600 Silkeborg, Denmark.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vilhelmine modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at kunne indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr., og E-Mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Vilhelmine og bevares i fem år, hvorefter de slettes.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Vilhelmine, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@vilhelminedesing.dk.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er E-Pay som er certificeret på højeste niveau jf. PCI DSS 3.0.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen, når du handler online hos Vilhelmine.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Bodil Pedersen hos Vilhelmine på E-Mail bodil@vilhelminedesign.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, har du mulighed for at indgive en klage til Forbrugerklagenævnet såfremt betingelserne herfor er opfyldt. www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.